Wat een raar jaar hebben we achter de rug. Covid 19 heeft een hele grote impact op ons levenspatroon en volgens mij zijn we er nog  lang niet. Grote domper was het overlijden van onze voorzitter ome Gerrit, precies in het jaar dat we het 10 jarig jubileum zouden gaan vieren. Hij was er al volop mee  bezig om er een knaller van een feest van te maken. Ik mis hem zo die man. Altijd in voor een praatje. Indrukwekkend vond ik altijd weer hoe hij begaan was met zijn cluppie de Heijdse Glijers. Soms denk ik wel eens dat het maar goed is dat hij die coronatoestanden niet meegemaakt heeft. Hij zou er helemaal gek en verdrietig van worden. Ben een paar keer wezen sjoelen in het Vrondel toen het weer mocht, maar om eerlijk te zijn vond ik het helemaal niks. Allemaal op  afstand, geen gezellig praatje met een biertje en een hapje. Vooral na afloop bij de bar. Ik mis dat onwijs. Lekker slap ouwehoeren met supporters Leen Schellevis en die mollenvanger Aad Straathof. Was altijd weer een feestje op zich. Door ome Gerrit is het sjoelen in het Vrondel groot geworden en ik hoop dat dit in de toekomst ook zo mag blijven. Zijn we met z’n allen gewoon verplicht aan die brave man. Voor een ieder zal 2020 als een nachtkaars uitgaan en kunnen we terugkijken op een, sorry dat ik het zeg; “shit jaar”. Maar……… we gaan niet bij de pakken neer zitten, kop op, eens komen er betere tijden en gaan we weer ouderwets sjoelen in het sjoelwalhalla van het Westland. Ik wil jullie allen Fijne Kerstdagen, Gezellig oudejaarsviering, maar bovenal een Hoopvol 2021 toewensen.

En graag tot spoedig weerziens. Ik mis jullie allen en dat meen ik oprecht.

Heijdse groeten

Aart Maat